Kiedy wielcy tego świata spotykają się na rozmaitych szczytach i konferencjach, aby dyskutować o ekologii, my cenimy sobie konkretne działania. Wiosną 2024 roku wraz z Westfield Arkadia zorganizowaliśmy w tej galerii 3-dniowy event Westfield Good Festival.

 

Coroczna tradycja

Wiosna to czas, kiedy przyroda budzi się do życia. To perfekcyjny moment na propagowanie, szeroko rozumianej, świadomości ekologicznej. Centrum handlowe Westfield Arkadia dobrze o tym wie. Od kilku lat, rokrocznie odbywa się tam bowiem efektowny event Westfield Good Festival.

W kwietniu 2024 roku z ogromną satysfakcją mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę do tej inicjatywy jako organizatorzy tego wydarzenia.

Wielokierunkowe działania

Cele, jakie przyświecały nam podczas przygotowań do tego eventu, były wielokierunkowe.

Z perspektywy naszego klienta to przede wszystkim wzmocnienie pozycji Westfield Arkadia jako lokalnego lidera zaangażowanego w zrównoważony rozwój i ważne sprawy dla społeczności. Z kolei patrząc przez pryzmat konsumentów odwiedzających to centrum handlowe – pragnęliśmy zaszczepić i wzmocnić w nich proekologiczne zachowania. Zrobiliśmy to poprzez zademonstrowanie, że wiele eko-nawyków można budować bez większego wysiłku, przy okazji codziennych czynności.

Edukacja poprzez zabawę

Wiele mówi się o ochronie środowiska i dbałości o planetę, ale często kończy się tylko na dywagacjach i rozważaniach. My pokazaliśmy, że każdy z nas może w bardzo prosty sposób podjąć konkretne kroki w tym celu.

Stworzyliśmy projekt, a następnie zbudowaliśmy całą strefę eventową z wykorzystaniem ekologicznych materiałów, jak np. tektura i drewno. Całość miała swoją zaplanowaną i zgrabnie skomponowaną konstrukcję, która zawierała różnorodne strefy tematyczne.

Stoisko posłużyło nam m.in. do przeprowadzenia zbiórki ubrań i elektroodpadów, które koordynowaliśmy wraz z partnerami akcji, takimi jak: Ubrania do Oddania, WWF czy też ElektroEko. Uczestnicy mogli też liczyć na ekologiczny upominek, który nie tylko uprzyjemnił wizytę w CH Westfield Arkadia, ale także symbolicznie podkreślał przekaz wydarzenia. Były to rośliny z drugiego obiegu.

Nie mogło oczywiście zabraknąć eko-zabaw dla całych rodzin. Udowodniliśmy, że nawet gra w planszówki może odbywać się z poszanowaniem ekologii!

Liczby nie kłamią

O skali skuteczności naszych działań świadczy m.in. fakt, że w ramach ww. zbiórki ubrań zebraliśmy blisko tonę używanej odzieży, która po wydarzeniu otrzymała swoje „drugie życie”!

Nasze stoisko było tłumnie wypełnione uczestnikami w różnym wieku. Zgodnie z przyświecającą nam ideą mówiącą o tym, że dbanie o przyrodę warto zaczynać już od najmłodszych lat i kontynuować ją podczas kolejnych etapów życia.

Westfield Good Festival 2024 był „really good”!

Pobierz wzór briefu i wyślij do nas!

Skontaktuj się z nami