Co jest najważniejsze w piwie? Goryczka? Aromat? Wraz z marką Browar Za Miastem sprawiliśmy, że w tym trunku nie mniej ważna jest etykieta! W ciągu kilku lat dotychczasowej współpracy zbudowaliśmy bardzo rozpoznawalny brand, który oferuje piwo na każdą okazję.
Coś więcej niż etykieta
Browar Za Miastem to niezwykle ambitna marka piw kraftowych. W ostatnich kilku(nastu) latach ten rynek przeżywa istny boom w Polsce, dlatego też wyróżnienie się na tle konkurentów było nie lada wyzwaniem.
Expansja podjęła się tego zadania. Dążyliśmy do tego, aby przekaz Browaru Za Miastem był bardzo wyraźny. Jednocześnie zdołaliśmy połączyć go z estetyczną i minimalistyczną kreacją. W jaki sposób? Zainspirowaliśmy się etykietami… winiarskimi! To one nakierowały nas na wprowadzenie stonowanego, a jednocześnie wyrazistego projektu.
Następnym celem, który sobie postawiliśmy, było wykreowanie czegoś nietuzinkowego, co będzie wywoływać u konsumentów natychmiastowe skojarzenia z marką Browar Za Miastem. Niekonwencjonalne procesy twórcze doprowadziły nas do powiązania nazw piwa – bazujących na znanych powiedzeniach i związkach frazeologicznych – ze… zwierzętami!
I tak właśnie powstał Długi weekend z wizerunkiem jamnika, bocian symbolizuje Powiew wiosny, a Rześki poranek ma „twarz” koguta itd.
Z biegiem czasu rozszerzyliśmy koncept również o powiązanie nazwy z konkretnym stylem piwa.
Piwo jako… gadżet
W rezultacie doprowadziliśmy do tego, że piwa Browaru Za Miastem są wyraźnie rozpoznawalne na sklepowych półkach i w lodówkach.
Niezwykle przyjemnym efektem, jaki osiągnęliśmy, jest fakt, że wiele osób wręcza to piwo w ramach prezentu, np. wybierając dla obdarowywanego etykietę z nazwą, która w jakiś sposób łączy się z tą osobą lub okolicznością.
Butelka piwa z oryginalną etykietą stały się swoistym gadżetem, który wzbudza u konsumentów przyjemne wrażenia.
Gadżety to zresztą kolejny aspekt, przy którym współpracowaliśmy z ww. marką. Projektowaliśmy odzież, otwieracze i podkładki do piwa, kartoniki do pakietów piw czy też naklejki na kegi wykorzystywane w punktach gastronomicznych.
Tworzymy również materiały pozwalające promować Browar Za Miastem na zewnątrz, np. podczas targów. Są to m.in. ulotki, roll-upy, standy czy tablice neonowe.
Mapa piwa
Ciekawym rozwinięciem naszej „piwnej” kooperacji jest mapa piwa. Celem, jaki przyświecał nam podczas jej tworzenia było to, żeby konsument mógł swobodniej poruszać się po bogatym świecie tego trunku, po jego różnorodnych stylach. Browar Za Miastem chciał zwiększyć świadomość konsumentów, którzy chcieliby lepiej orientować się wśród bardzo szerokiej oferty.
Mapa ułatwia poruszanie się po różnorodnych stylach i pomaga w wyborze odpowiedniego piwa dla siebie. Pozwala też poznawać nowe rodzaje, o których istnieniu wiele osób nawet nie wie.
Nieprzypadkowo nazwaliśmy to mapą piwa, ponieważ ten projekt polega na swego rodzaju podróżowaniu po świecie „złocistego napoju” i ciągłym odkrywaniu czegoś nowego. W ramach tego przedsięwzięcia stworzyliśmy także odrębną stronę www – www.mapapiwa.pl.
Końca nie widać
Stado „piwnych zwierzątek” regularnie się powiększa. Do tej pory stworzyliśmy ponad 50 etykiet! Mamy w tym zakresie nieograniczone możliwości i nieustannie odpowiadamy na potrzeby klienta tworząc wyjątkowy wyróżnik na rynku.
Sama marka jest też doceniana przez inne podmioty, z którymi podejmowane są wspólne ciekawe inicjatywy. Za takie należy uznać np. akcję Browar Za Miastem i przyjaciele, w ramach której stworzyliśmy etykiety Harcówki i Andrzejówki, które są oferowane w schroniskach górskich. Wspólny projekt zrealizowano również z Kombinatem Konopnym.
Dotychczasowe nazwy i etykiety piw Browaru Za Miastem możecie obejrzeć na stronie www.za-miastem.pl.
Osoby zaangażowane w projekt
Account Manager: Agnieszka Kaniecka, Zofia Ruszkiewicz
Art Director: Marcel Bartosz
Strategy Director: Tomasz Torłop
Grafika: Jakub Maślanka, Kamila Reimann, Martyna Fidorów, Krzysztof Nowak
DTP: Radosław Dwernicki, Patryk Borkowski, Daniel Wójcik
Produkcja: Krzysztof Kiermasz, Damian Kania