Przy wyborze wyrobów medycznych najczęściej zwraca się uwagę na kwestie czysto funkcjonalne: skład, dawkowanie, zasady przechowywania itd. Wraz z marką Super-Pharm sprawiliśmy, że takie produkty mogą też przyciągać uwagę nietuzinkowym designem opakowania.

Przeprowadzając rebranding produktów marki własnej Life przełamaliśmy dotychczas panujące standardy na rynku.

Unowocześnienie wizerunku

Celem naszej współpracy było uchwycenie różnorodnych produktów dostępnych w sieciach aptek Super-Pharm w spójne projektowe ramy, budujące nowoczesny wizerunek marki Life. Dodatkowym założeniem było przełamanie standardów w świecie farmacji, a tym samym rutyny odbiorców. Life to ogromne portfolio różnorodnych produktów – także pod kątem opakowań.

Design miał zapewniać zachowanie spójności i zagwarantować, że wszystkie produkty będą budować świadomość marki i jej oferty. Wyzwaniem było trafienie do szerokiej grupy docelowej (rozpiętość wiekowa ok. 30 lat) oraz design, który zachowa świeżość przez kolejne lata. Szukaliśmy rozwiązania intuicyjnego – wyraźnie rozróżniającego kolejne opakowania, zapadającego w pamięć, nawigującego po ofercie.

Odwaga w patternie

Jak każda marka, także Life próbowała pogodzić ze sobą przeciwstawne siły. Po pierwsze chodziło o spójność języka graficznego gwarantującego, że każde opakowanie buduje świadomość marki i jej oferty, a po drugie – o  czytelną nawigację, odróżniającą każdą półkową nowość oraz elastyczność designu otwartego na różnorodną ofertę handlową.

Odpowiedzią na tę dychotomię okazał się nasz projekt oparty na siatce zachowującej proporcje niezależnie od formy opakowania, wypełniany treściami i kolorem, w tym najbardziej charakterystycznym elementem – patternem. Początkowo odrzucony jako zbyt odważny, wrócił udowadniając swoją użyteczność i szybko „pochłaniając” kolejne gałęzie oferty Life.

Przełamanie rynkowych standardów

Koncepcja projektu zakłada abstrakcyjność połączoną z wyrazistością informacji o produkcie. Nasze wyraziste patterny zostały stworzone przez graficzki, przez co są unikatowe – dla każdego produktu powstaje zawsze jeden niepowtarzalny wzór. Nie jest to grafika stockowa, nie jest to grafika tworzona przez AI. Efektem miało być przyciągnięcie uwagi odbiorcy i szybkie dostarczenie mu niezbędnych informacji o danym wyrobie.

Żywa kolorystyka i zastosowanie kolorowych wzorów przełamały dotychczasowe standardy panujące na rynku. Jednocześnie zastosowane elementy są czytelne i atrakcyjne dla szerokiej grupy wiekowej. Odważne, ale uniwersalne.

W produkcji opakowań został użyty lakier UV – nadający błysku wybranym elementom, takim jak: logotyp, nazwa produktu oraz obszar graficzny. Z kolei folia Soft Touch, doskonale kontrastująca swoim matowym wykończeniem, nadaje powierzchni druku miękkie i aksamitne wrażenia w dotyku. Takie połączenie pozwala uzyskać elegancki i wyrafinowany wygląd opakowania, który sugeruje konsumentowi wysoką jakość produktu.

Elastyczność dla całej linii

Nasz projekt jest bardzo elastyczny do zastosowania przy niezliczonej ilości wyrobów. Udowadnia swoją siłę w każdym kolejnym produkcie, których w krótkim czasie stworzyliśmy ponad 130 i każdego miesiąca wdrażamy kolejne. Efektywnie buduje znajomość marki Life, a także unikalność oferty dostępnej w sieciach aptek Super-Pharm.

Wdrożenie projektu zaowocowało wzrostem świadomości marki, w tym znaczącym wzrostem rozpoznania jej kompleksowej oferty. Projekt istotnie wsparł budowę bazy lojalnych klientów, którzy odwiedzają aptekę motywowani głównie poszukiwaniem produktów właśnie tej marki.

Osoby zaangażowane w projekt:

Account Manager: Iwona Andruszkiewicz
Art Director: Katarzyna Borkowska
Strategy Director: Tomasz Torłop
Grafika: Hanna Krystkiewicz, Sonia Kaczmarek
DTP: Radosław Dwernicki

Pobierz wzór briefu i wyślij do nas!

Skontaktuj się z nami